Wonderland♥
Hello! Wallo!

Assalamualikum! Hi I'm FarzanaKhaizam. Welcome to my wonderland!


Entries About Mine


Walking Talking

Letak link anda yang betul.
No Harsh Words allowed here.


Big Clap

Template: Intan Aqilah
Basecodes: Yaya
Others:   


Destinasi Idaman

Assalamualaikum Pandanerss2 sekalian.
First for all thanks visit my blog. Do follow me okay ;)
Okay SEE my 'tajuk' up there Destinasi Idaman.

Yeahh ! ok aku mmg gilozz-gilozz teringin nk ke JEPUN & KOREA
you know why? sbb aku mmg nak rasa cara hidup org sana. Tetambah lagi kalau pi
musim bunga kat HOKKAIDO. Oh mak cik, mcm x mau balik Malaya dah.

                                
                             Hokkaido, Japan pada musim bunga *its cool right?

SEE? tengang kan jiwa? wuhhhh... sapa yg ada tekanan perasaan or dlm reti kata lain
GILA kalau mai sini , InsyaAllah boleh waras kembali mungkin . hehehe.
SUBAHANALLAH, indah sengguh ciptaan tuhan kan?  Cita-cita aku sebenaqnya nak
sambung belajar kat  Hokkaido University. Sbb apa? ok, tolong jgn tanya sbb apa.. Nak tanya jugak? hoiihhh degil sungguh ok-ok, aku bagi tau. Sbbnya.. aku suka tempat tuu. suka Giloo~ Kalau tempat kita suka mesti  belajaq pon mudah kan? aaaa... sbb tu la.

                                
                     Hokkaido University pada musim panas. see? cantik kan dgn seni bina unik.
                                 
                                   
                                
                           Hokkaido University musim sejukk. cantik kan?


 Ok now, stop cita pasai Jepun , kita ke Destinasi Idaman Farzana yg ke-2  pulak !
Are you ready Pandanersss sekalian? yeahhh lets go !
Next destination is S.E.O.U.L, Korea  .


Okey, ramai penduduk2 dunia sekarang nak ke Seoul sbb nak jumpa artis2 kegemaran diorg, berbeza dgn aku. Aku nak kesana sbb nak pi tempat tempat menarik saja. BONUS lah kalau dpt jumpa artis tu. Tapi aku x berharap sgt sbb aku tau susah nak jumpa, terah hok dudok korea dri lahir pon x pernah jumpa depa (artis Korea) ni pulak pelancong asing. Pikiaq logic dong ! Ok, antara tempat yg aku nak pi is .. ..
   
                            
                     the banpo bridge : janbatan paling besoo kat seoul  

                                  
                 Namsun seoul tower : Menara yang boleh  melihat pemandang seluruh seoul dri atas dan unik nya di bahagian puncak menara terdapat tempat yg bernama LOVE LOCK. Di sini, kita boleh mengabadikan dan menggembok rasa cinta kepada pasangan dengan memasang gembok di sekitar pagar. Lalu kunci gemboknya dibuang, sebagai pengharapan cinta Anda dan pasangan akan terus bersama. Katanyalah kan

                                 
                                  
                                      Love lock : di bahagian puncak Namsun seoul tower

                                
                         
                           
                           Myeongdong :  Tempat untuk berburu souvenir adalah Myeongdong, surga belanja di Korsel. Tempat ini terkenal bagi wisatawan mancanegara. Di sini, banyak pernak-pernik khas Korsel dan aneka fashion dengan harga yang murah! Mulai dari barang-barang dalam hingga luar negeri dijual di sini. Myeongdong juga adalah pusat fashion dan kehidupan malam dari anak-anak muda Seoul.



Okeh , itu serba sedikit tempat idaman aku dan aku akan pasti kan satu hari aku dapt jejak kan kaki aku kat situ !! haha sebenaqnya banyak lagi antaranya, Pulau nami, Pulau jeju, Lotte World, Itaewon, and ..

                              .


                           .
 SEOUL CENTRAL MASJID , ITAEWON.  Ni ialah masjid yg paling famous la kat Korea.\
Kalau org islam mai kat korea area seoul itaewon, mesti akan singah tgk keunikan masjid yg indah ni. Cantika kan?  


ok, tekat situ dulu yer saya mengarut  ! jumpa anda di Hokkaido and Seoul ! Jom sama2 terokai bumi matahari terbit ! lets Go bebehh !